Wij maken werk van jouw merk.

Projectmatige aanpak:
een totaalplaatje

Een losse advertentie in één magazine, een alleenstaande Facebook-post, een leuke blog zonder distributiekanaal. Stuk voor stuk acties die hun doel niet zullen bereiken. En dus niet de Remy-way zijn. Wij zorgen voor de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal. En ja, bij het juiste doelpubliek. Niet door random berichten de wereld in te sturen. Maar door doelgerichte, projectmatige campagnes. Of je nu een combinatie wil maken van public relations, influencer marketing of offline advertenties. Of enkel budget hebt voor één onderdeel.

Wij werken met projectteams waarin creatievelingen, marketeers, copywriters … samenwerken. Elk gooien ze hun skills in de strijd om voor jou een strategisch en creatief marketingplan op te stellen. Hoe dat in zijn werk gaat? We leggen het stapsgewijs uit!  
 

Stap 1   —

Klantenonderzoek aan de basis

Een goede strategie begint bij onderzoek.
Wie zijn jouw klanten?
Waar liggen zij van wakker?
Wat maakt hen gelukkig?

Stuk voor stuk cruciale vragen. Want pas wanneer je weet voor wie je een campagne moet maken, kan je een duurzaam communicatieplan opstellen.

Om dit alles te achterhalen, organiseren we workshops, stellen we samen vragenlijsten op, nemen we interviews af …
Resultaat: enkele persona's om op te focussen.

Stap 2   —

Story research als noodzakelijke aanvulling

Weten wie je klanten zijn is één ding. Maar waar hebben zij behoefte aan? Dat willen we ook achterhalen. Onder meer door hun online zoekgedrag in kaart te brengen. Zoeken zij voor het plaatsen van hun nieuwe keuken bijvoorbeeld naar een bepaald merk? Of gebruiken ze algemene zoekwoorden als “nieuwe keuken kopen”?

Belangrijke info om te bepalen welke boodschap we brengen en naar wie. Want we gaan voor relevante content. Geen one-size-fits-all verhaaltje. Oh, en wie heeft er ooit gezegd dat je niet mag gluren bij de buren? Hoe pakken jouw concurrenten het aan? Welk verhaal vertellen zij? En vooral: hoe kunnen wij het samen beter doen?

Stap 3   —

Customer journey als leidraad

Nu weten we op welke persona's we ons moeten richten. En wat die specifieke klanten willen. Tijd dus om de customer journey in kaart te brengen.

Simpel gezegd - of beter - gevraagd: welke stappen doorlopen je (potentiële) klanten wanneer ze je product of dienst aankopen? En hoe en waar komen ze in deze reis met jou in contact?
Zoeken zij bijvoorbeeld via Google naar bepaalde diensten?
Of laten ze zich beïnvloeden door overtuigende influencers of een mooie brochure? En wat trekt hen precies over de streep?

Het komt er op neer deze reis nauwkeurig uit te tekenen. En daarbij te bekijken via welke kanalen en via welke touchpoints jij in contact kan komen met deze klant.

Stap 4   —

Omnichannel marketingplan als resultaat

Een duidelijk klantenprofiel. Check! ✅
Een analyse van de kanalen en boodschappen. Dubbelcheck! ✅✅

Nu komt het er nog op aan deze analyses samen te voegen. Wie heeft behoefte aan welke boodschap en via welk kanaal? Iemand die je merk nog niet kent, zal je bijvoorbeeld anders moeten benaderen dan een trouwe klant die al overweegt een nieuw product te kopen.

Wij integreren onze bevindingen in een scherpe marketingstrategie. En stellen een projectteam samen om dit om te zetten in de praktijk. In dit team heeft ieder zijn eigen expertise. Copywriters, social media experten, designers … Allemaal leggen ze hun stukje van de puzzel. Een puzzel waarin verschillende services een rol spelen en elkaar versterken. Wil jij bijvoorbeeld een knappe brochure, aangevuld met online bannering en een persbericht om je verhaal kracht bij te zetten? Dat regelen wij.

Resultaat? Een omnichannel campagne. Een totaalaanpak om u tegen te zeggen. Zodat jouw campagne de juiste snaar kan raken. Met rake verhalen.