ELIMAX
Hoe lanceer je een influencercampagne rond een minder alledaags onderwerp? En zorg je dat ook de pers hierover wil schrijven? Met een creatieve aanpak en de juiste branding creëer je merkbeleving. Zelfs voor producten waarvoor dit op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend is.
Het Elimax-gamma bestaat uit luizenwerende en -bestrijdende producten. Niet meteen de standaard instagrammable shampoo dus. Maar met de juiste aanpak en branding wisten wij ook voor dit merk een straffe campagne neer te zetten.
De doelgroep? Mama’s en papa’s van jonge kinderen. En dus schakelden we papa- en mamabloggers in voor deze campagne. Om het leerrijk en plezant te maken, organiseerden we een luizenkermis. Een kidsevent met spelletjes, hapjes, drankjes en goodies. En een fotograaf om het hele gebeuren op beeld vast te leggen.
Kinderen en ouders ontdekten zo meer over luizen en Elimax. En Luiz de luizenknuffel wist vele kinderhartjes te veroveren. Dat leverde mooie Instagram-content op. Niet enkel op de kanalen van de influencers. Ook geadverteerde posts op Elimax’ social media misten hun doel niet.
Verder schreven we twee persberichten: een economische en lifestyle variant. En bereikten zo een hele waaier aan journalisten. Van Het Laatste Nieuws over Flair tot nieuwsblad.be.
Een (kids)event voor je doelpubliek geeft een duidelijke meerwaarde. En laat ze je merk écht beleven
Om het plaatje compleet te maken, zorgden we voor Elimax-branding op het event en in de goodiebags. Alles in lijn met de huisstijl? Check! En dan bedoelen we ook écht alles:
Onszelf een complimentje geven, zullen we niet doen. Maar trots op de resultaten, dat zijn we wel.
Julie, Lisa, Renee, Hendrik-Jozef en Christine werkten mee aan deze campagne.