Flexpoint

Met mij alles flex! En met jou?

De rebranding van een uitzendbureau in een verzadigde interimmarkt, hoe pak je dat aan? Dat was de hamvraag van Flexpoint, een speler uit het middensegment met Limburgse roots.

Wie is de Flexpointer?

We personifieerden de weinig doorleefde kernwaarden en doopten die om tot ‘de Flexpointer’. Een karakterkop die je niet alleen herkent aan zijn authentieke en ongedwongen stijl, maar ook aan de begroeting. Die luidt steevast: ”En … alles flex?”

Next step? De Flexpointer stylen

Hoe creëer je een herkenbaar concept? Door de uitzendkracht centraal te zetten én in zijn natuurlijke werkomgeving. We screenden 6 modellen en organiseerden een fotoshoot. De felle kleuren zorgden voor meer stopping power én merkdifferentiatie.

Word jij het gezicht van Flexpoint?

Om het concept ludiek in de markt te zetten, organiseerden we de wedstrijd: ‘Word jij het gezicht van Flexpoint?’ Met onder andere affiches spoorden we geïnteresseerden aan om deel te nemen. De 6 beste karakterkoppen kaapten een citytrip en een fotoshoot weg.

Poster flexpoint campagne alles flex

Een gezicht zegt zoveel meer dan woorden. De karakterkoppen vertellen moeiteloos waar Flexpoint voor staat.

Verzameling van karakterkoppen uit de flexpoint campagne
Tas bedrukt met het logo van de alles flex campagne van flexpoint
Voorbeeld van tic-tacs bedrukt met flexpoint branding

Complete make-over

Alle communicatietools kregen een make-over: van naamkaartje over website tot offertemappen.
De wedstrijd zelf werd aangekondigd via:

400 karakterkoppen deden mee

  • 400 inzendingen
  • 14.385 websitebezoekers met gemiddelde bezoekduur van 2 minuten

Een tevreden klant waarvan we de verwachtingen (100 inzendingen was top) ruimschoots overtroffen. ‘Exceed expectations’ is dan ook hun credo.

There’s no I in team

Johan, Sabine, Sofie, Tanja, Wout en Hendrik-Jozef werkten mee aan deze campagne.

Flexpoint agenda
Flexpoint kalender