Jumbo

Een online campagne vol spelplezier!

Een succesvolle online campagne voor toffe gezelschapspelletjes? Dat kunnen we! En dat was ook de vraag van onze klant Jumbo voor hun toegankelijke “Roll & Write”-spelletjes. Hoe we dit aanpakten? Wij gooiden een zes met de dobbelsteen en gingen er volledig voor!

De juiste invalshoek

Alle spelletjes komen in een klein formaat, zijn makkelijk te spelen en bevatten een dobbelsteen en scorepapier. Deze USP’s vormden ons uitgangspunt. Het campagne-idee: pack, roll & write. Resultaat? Een straffe GIF die de aandacht trok en deed converteren. Een online succesverhaal dat Jumbo zelfs vertaalde naar het Duits en Spaans.

Instagram posts van influencers in de Pilot campagne

“De juiste digitale strategie, aangepast aan het product"

Slimme campagne, gericht op conversies

We gebruikten de GIF in een Facebook- en Instagram-advertentie. En linkten deze door naar een unieke landingspagina. Met overzicht van de spelletjes en rechtstreekse links naar verkooppagina’s. Focus: conversie oftewel de verkoop boosten. Zoals bij iedere online campagne monitorden we de resultaten continu. En stuurden we bij waar nodig om de return on investment te optimaliseren. Dankzij slimme targeting en retargeting bereikten we de juiste mensen. Ook de advertenties zelf bevatten verschillende koppen en copy om meer personen in de doelgroep aan te spreken.

Ook influencers speelden mee.

Bij Remy gaan we verder dan enkel online advertenties. Het totaalplaatje, daar gaan we voor. En dus zagen we hier de uitgelezen kans om ook influencers te betrekken. Zo trokken we het concept door in de influencer content. Aangevuld met een persbericht. Fun verzekerd!

Pilot wall waar complimenten opgeschreven kunnen worden
Instagram post van een influencer voor de pilot campagne

Resultaten die je doen glimlachen

  • Een bereik met de gesponsorde campagne van 202.369 personen
  • 3 influencers die samen een bereik haalden van 156.200 kijkers
  • Een schitterende conversieratio op de landingspagina van 28,4% in Vlaanderen
  • Een mediawaarde van 25.894 euro voor public relations

There’s no I in team

Renee, Saartje, Julie en Bram werkten mee aan deze campagne.