Magazines

Zin in magazines? Dat mag!

Magazines. Er is al veel over geschreven de jongste jaren, vooral door online media. Zo zou print eigenlijk al enige tijddood en begraven moeten zijn, als we sommige digitale koppen uit het verleden hadden mogen geloven. En akkoord, door de digitalisering zijn er andere manieren om te communiceren. Maar ‘andere’ impliceert vooral ook ‘meerdere’, want print heeft heus nog zijn belang in de huidige mediakanalenmassa. Nog steeds hebben consumenten (B2C én B2B) zin in magazines. Dat weten we bij Remy Communication uit eerste hand.

Elke maand een ander(e) Thema

Voor onze klant Thema Media verzorgen we al jaren de redactie en de opmaak van hun gratis lifestyleblad waarvan maandelijks maar liefst 30.000 exemplaren worden verspreid via displays in Oost-Brabant. Dat blad kreeg de naam Thema met zich mee. Toepasselijk, want elke maand is er een ander thema dat redactioneel aan bod komt. We schrijven journalistieke stukken over onder andere mode, bouwen en wonen, feesten, auto’s ... En elk jaar sluiten we af met een jaaroverzicht waarin we de belangrijkste gebeurtenissen van het afgelopen jaar op een rijtje zetten.

Elke maand prijkt er bovendien een andere BV op de cover die praat over het bepaalde thema of over een actueel item.Passeerden al de revue: ex-wielrenner Tom Boonen, tv-presentatrice DinaTersago, actrice Kim Van Oncen, zangeres Belle Perez ... Schlagerzanger FransBauer had dan weer de eer om als eerste (en voorlopig ook als enige) Nederlander op de cover te mogen pronken.

Instagram posts van influencers in de Pilot campagne

Liever luxueuzer?

Voor we aan een magazine beginnen, is het uiteraard belangrijk om te weten aan welke doelgroep het is gericht. Die informatie heeft immers invloed op de content én de lay-out, de look-and-feel, van het blad. Thema heeft een vrij breed publiek: vrouwen en mannen vanaf 18 jaar die in de regio Oost-Brabant wonen en geïnteresseerd zijn in lifestyle en regionieuws. Thema’s broertje Thema Deluxe richt zich tot diezelfde regio, maar socio-economisch is er een groot verschil tussen beide bladen. Waar je in Thema zal lezen over de modetips van tv-gezicht Jani Kazaltzis, nemen we je in Thema Deluxe mee in het leven van de internationale modeontwerper Raf Simons of vertelt kunstfotograaf Bart Ramakers over zijn oeuvre. De doelgroep is dus anders, net als de content, de lay-out en zelfs het formaat én(de dikte van) het papier. Het magazine wordt bovendien op andere plaatsen bedeeld. Denk bij Thema Deluxe aan luxegarages en tennisclubs, bij Thema aan supermarkten en bakkers.

Bedrijfsmagazines blijven belangrijk

Ook voor andere bedrijven buiten de uitgeverssfeer maken we op regelmatige basis magazines, vaak in combinatie met een digitale strategie. Zo doet ledermeubelwinkel Stolz voor hun Ledermagazine, dat bij DeStandaard en Het Laatste Nieuws wordt geëncarteerd, tweejaarlijks beroep op ons.Voor de internationale brillenglazenfabrikant Tokai creëerden we dan weer een high end bedrijfsmagazine in 2talen (Engels en Italiaans) met opdikkende reliëfdruk en spot UV op de cover. In het verlengde hiervan: voor de optiekwereld ontwikkelden we een Made inBelgium-magazine met interviews met Belgische spelers als het Odette Lunettes van Eline De Munck. Doelgroep: alle zelfstandige Belgische opticiens.  

Instagram post van een influencer voor de pilot campagne

Creatievecatalogi

Remy Communication gaat steevast van start met dezelfde vraag: “Hoe kunnen we de beoogde doelgroep het best bereiken?” Is er een event waar honderden geïnteresseerden op zullen afkomen, dan kan het nuttig zijn om hen daar ter plekke iets mee te geven. Dit kan via online kanalen aangekondigd worden, maar printmateriaal dringt zich mogelijk op. Willen we klanten in een winkel extra info verstrekken? Dan kan print ook interessant zijn. Naast (print)magazines ontwerpen wij ook folders, brochures en zelfs catalogi, zoals de creacatalogus voor pennenfabrikant Pilot, die de creatieve kant van Pilot-producten in de kijker zet.Denk aan markers, potloden en pennen die toegespitst zijn op tekenen en creatieve creatie. Hiervoor ontwierpen we een magazine in een wel heel specialeV-vorm om de creativiteit in de verf te zetten. Vetjes, niet?

There’s no I in team

Julie, Lisa, Renee, Hendrik-Jozef, Nathalie en Christine werkten mee aan deze campagne.