MULTIOBUS

Een zero-emissiepersevenement

Eindelijk! We mogen weer persevenementen organiseren. Dat moet je tegen ons geen twee keer zeggen, want oh wat hebben we dit gemist. En hoe zet je beter 10 nieuwe zero-emissiebussen in de picture dan via een exclusieve testrit? Voor onze klant MULTIOBUS organiseerden we een straf persevenement. En dat in gezelschap van onder anderen Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. ‘VTM Nieuws’ en Kanaal Z waren alvast van de partij. Klinkt veelbelovend, toch?

Interessante sprekers

MULTIOBUS, privaat busbedrijf en partner van De Lijn, lanceerde 10 nieuwe 100% elektrische bussen. Een echte primeur in België! Met een investering van meer dan 5 miljoen euro zijn ze het eerste Belgisch privébedrijf dat investeert in zo’n groot aantal zero-emissiebussen. En zo’n knappe actie verdient dus veel persaandacht.

Om interesse bij de pers te wekken voor je persevenement moet je natuurlijk interessante sprekers hebben. Een minister zou dus de ideale kandidaat zijn. En daar hebben wij voor gezorgd. De nieuwe zero-emissie bussen leveren een belangrijke bijdrage aan de Vlaamse klimaatdoelstellingen. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters kwam dus maar al te graag langs. Minister? Check! Naast Peeters gaven ook Ann Schoubs (CEO De Lijn),Katrien Partyka (burgemeester Tienen) en uiteraard Olivier Van Mullem (CEO Multiobus) een boeiende speech.

Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken

"Het persevenement was een groot succes. Zowel nationale pers als B2B-pers
waren massaal aanwezig."

Originele persuitnodiging

Interessante sprekers zijn een eerste stap, een creatieve persuitnodiging een tweede.  Daarvoor moet je wat origineler uit de hoek komen en ervoor zorgen dat jouw uitnodiging opvalt tussen al die tientallen mailtjes die journalisten dagelijks ontvangen. Onze grafische ontwerpers maakten daarom een originele en fysieke uitnodiging, helemaal in de stijl van MULTIOBUS.

Sterk regionaal en B2B-verhaal

Nieuwe zero-emissiebussen vragen ook om een aanpassing van de infrastructuur op de stelplaats van MULTIOBUS in Tienen. Om de regionale en B2B-pers al warm te maken voor het persevenement, schreven we een eerste persbericht over de uitbreiding van de infrastructuur. En we namen ook de LinkedIn-pagina van MULTIOBUS onder handen om wat belangstelling te creëren voor de nieuwe 100% elektrische bussen.

Pilot wall waar complimenten opgeschreven kunnen worden
Instagram post van een influencer voor de pilot campagne
Pilot wall waar complimenten opgeschreven kunnen worden
Instagram post van een influencer voor de pilot campagne

Grote belangstelling

En of het persevenement een succes was! Zowel nationale pers (‘VTM Nieuws’, Belga …), regionale pers (ROB-tv, Het Laatste Nieuws …) als B2B-pers (Kanaal Z, Magazine Personenvervoer …) waren aanwezig. Niet alleen speeches zijn belangrijk. Ook een extra activiteit is nodig om een persevenement écht interessant te maken voor de journalisten. Daarom konden ze een exclusieve testrit maken op een van de zero-emissiebussen. En dat zorgde natuurlijk voor veel belangstelling!

Resultaten onder de loep  

Een zero-emissiepersevenement zonder schadelijke virussen. En met straffe resultaten tot gevolg.  Meer dan 20 journalisten kwamen naar het persevenement  Meer dan 40 publicaties met een mediawaarde van 87.842 euro  Een bereik van 20.835 personen op LinkedIn.

De Lijn chauffeur

There’s no I in team

Andries, Katrien, Lisa, Nathalie, Renee en Sofie werkten mee aan deze campagne.