Nelson labs

Live around the world

Wanneer heb jij voor het laatst nog een groot evenement bezocht? Tijdens deze bizarre coronatijden moet je creatief uit de hoek komen als je veel mensen wil samenbrengen. En dat weten ze bij Nelson Labs maar al te goed! Met onze hulp kon hun jaarlijkse conferentie toch nog doorgaan! Hoe dan? Ontdek het hieronder!

Van jaarlijkse conferentie naar tweedaagse livestream

Nelson Labs is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van laboratoriumtests en deskundige adviesdiensten voor de farmaceutische industrie. Ze voeren meer dan 800 strenge microbiologische en analytische laboratoriumtests uit. En dat voor de sectoren medische apparatuur, farmaceutica, beschermende barrières en weefsels. Ieder jaar organiseren ze een internationale conferentie in Leuven waar enkele honderden specialisten aan deelnemen. Ook dit jaar brachten ze deze mensen samen. Niet in real life. Wel via een livestream. Maar hoe begin je daar aan? Nelson Labs had voldoende ervaring met vooraf opgenomen webinars, maar deze opzet was toch iets complexer ...

“Het was een plezier om met Nelson Labs samen te werken. Het wederzijds respect was duidelijk voelbaar en dat leidt altijd tot de beste samenwerking", aldus accountmanager Johan.

Vele handen maken licht werk

Remy Communication nam de lead om zowel klant als productiehuis te ontzorgen. Het videobedrijf kon perfect het technische plaatje invullen, maar hield zich niet bezig met grafische designs, uitnodigingen en registraties, e-mailmarketing, LinkedIn-campagnes of de satisfaction survey achteraf. Daarnaast had Nelson Labs dan weer de handen vol met de inhoud van de conferentie. Ze waren dus maar al te blij een partner in Remy te vinden die niet alleen de marketingcommunicatie voor haar rekening kon nemen, maar tegelijk ook alle logistieke losse eindjes aan elkaar kon knopen.

Zestien lezingen werden ingeblikt en dat resulteerde in maar liefst twee volledige dagen livestreaming voor de ‘all around the world’-conferentie. De opnamestudio werd bij Nelson Labs opgebouwd. De moderator praatte de conferentie live aan elkaar vanuit Duitsland en de Q&A na elke voordracht werd tegelijk live beantwoord vanop de locatie van de spreker en de studio van Nelson Labs.

Positieve reacties

De deelnemers waren lovend over de kwaliteit van de livestream. Meer dan 500 klanten en prospecten van Nelson Labs schreven zich in en woonden de conferentie bij. Er waren continu meer dan 300 kijkers gedurende 2 dagen. Benieuwd hoe het eraan toeging? Bekijk onze aftermovie! Zelf je plankenkoorts overwinnen? Wij zetten jou en je merk graag in de spotlights!

There’s no I in team

Bram, Hendrik-Jozef, Johan en Nathalie werkten mee aan deze campagne.