Soria bel

Energieke reclamespot
op Play4

Iedereen kan weleens wat extra energie gebruiken. Ook sporters hebben nood aan een sterke energieboost. Maar hoe zet je dan een voedingssupplement op een creatieve manier in de picture? En hoe zorg je ervoor dat je daarmee meteen de juiste doelgroep bereikt? Wij zochten het uit voor onze klant Soria Bel en ontwikkelden een straffe televisiecampagne! Remy Communication to the rescue!

Feel the energy

Het natuurlijke voedingssupplement Fost Print Plus van Soria Bel geeft je meteen een stevige energieboost. En met die energieopstoot gingen we aan de slag! Klinkt misschien wat abstract. Net daarom wilden we dat opkikkertje graag visualiseren. En waar doe je dat beter dan … op tv natuurlijk! 

Wie aan energie denkt, denkt aan het Play4-programma ‘De Container Cup’. Dat zullen de deelnemers (30 Belgische topatleten en 10 bekende Vlamingen) van dit razend populaire televisieprogramma nodig hebben. In een intensieve zevenkamp (lopen, fietsen, roeien, monkey bars …) moeten ze het tegen elkaar opnemen. Tot het uiterste gaan en een betere score halen dan atleten van verschillende disciplines, dat is de uitdaging. Daarbij voorzien van sappige en luchtige commentaar van presentator Pedro Elias en ex-voetbalspeler Wesley Sonck en je hebt een kijkcijferkanon. Ideale omstandigheden dus om Fost Print Plus in de schijnwerpers te zetten met een billboard. Dat is een reclamespotje vlak voor de start van het programma. 

Energieke reclamespots maken? Wij kunnen dat! Onze klant Soria Bel en ‘De Container Cup’ zijn een perfecte match.

Sympathiek animatiefilmpje

We weten al wie we willen bereiken en met welk medium. Maar op welke atleet willen we focussen in onze billboard? Wie is hét toonbeeld van energie? Dat is moeilijk te zeggen, want alle deelnemers van ‘De Container Cup’ zijn tenslotte straffe atleten. Bovendien is Fost Print Plus enkel verkrijgbaar in de apotheek. Het product zelf moet dus centraal staan. Waarom laten we het product dan zelf niet sporten? 
Brand Pitt Nathalie ging met dit idee aan de slag.

Ze gaf het flesje Fost Print Plus getekende armen en benen met een sympathieke uitstraling in een leuke animatiespot. En dit alles op een witte achtergrond zodat het flesje alle aandacht krijgt. In één vloeiende beweging verplaatst het energieke flesje zich via de monkey bars met een grappige afsprong tot bij en in de verpakking van Fost Print Plus. Ook de natuurlijke ingrediënten (ginseng, propolis en koninginnebrij) werden zowel in de spot getoond als in de voice-over vernoemd.

Kortom, een sympathieke animatievideo in een perfecte sportieve omgeving van sporters. Wij zijn trots en de klant is tevreden. Match made in heaven, toch?

Cijfers om van te duizelen

  • 21 uitzendingen: van maandag tot donderdag om 19u50 op Play4 (vanaf 4 april)
  • 1 reclamespot van 7 seconden per aflevering
  • Geschat bereik: 1.7 miljoen bruto contacten (18 tot 54 jarigen) – 90 GRP’s
  • Effectief bereik na 1 week uitzending: 2.2 miljoen contacten of zo’n 44.4% van alle 18 tot 54 jarigen

There’s no I in team

Christophe, Dirk, Hendrik-Jozef, Nathalie en Niels werkten mee aan deze campagne.