Vandemoortele

Een sprookje van honderd en één mayonaises

Aah, friet-mayonaise, een Belgische klassieker. Maar hoe overtuig je mensen om die saus ook zelf te maken? En er een eigen twist aan te geven en dat recept bovendien te delen met heel mayonaiseliefhebbend België? Dat was de opzet van Vandemoorteles 101-mayonaises-campagne. Wij smulden en ondersteunden.

Van inspireren tot participeren

Consumenten inspireren en doen participeren. Het vraagt een gerichte aanpak. Eentje waarvoor wij influencers en pers inschakelden.

Influencers inspireren. Dus vroegen wij hen een origineel mayonaiserecept te maken. Een Italian mayo voor Homme Sauvage. Een veganvariant voor Steffi Vertriest. Allemaal in een gepersonaliseerde pot. Resultaat? Instagram-posts die doen watertanden en linken naar de campagnewebsite.

Dezelfde gepersonaliseerde pot voorzagen we voor Belgische lifestyle media. Waar we langsgingen met een heuse mayonaisefoodtruck voor een workshop mayonaise maken. Met een ondersteunend persbericht. Een pop-upmayonaiserestaurant waar deelnemende consumenten en pers van alle creaties konden smullen, zorgde voor een smakelijk slot van deze actie.

Instagram influencer post voor Vandemoortele

Gepersonaliseerde mayonaisepotten, workshops en een slotevent. Niet enkel voor journalisten en influencers, maar ook voor dé doelgroep: de consument.

Vrouw die mayonaise maakt op een event van Vandemoortele
Vandemoortele mayonaise in pot
Foodtruck op event van Vandemoortele
Vrouwen die mayonaise maken op een Vandemoortele event

Smakelijke cijfers

Heerlijk gesmuld. Tijdens de campagne, maar ook bij het berekenen van deze resultaten:
  
Public relations

  • Een mediawaarde van 38.227 euro
  • Meer dan 40 journalisten die deelnamen aan de workshops

Influencer marketing

  • Een engagement rate van 6,94 %
  • Een bereik van 272.700 volgers

Meer dan 400 uploads van recepten door consumenten

There’s no I in team

Katrien, Julie, Saartje, Niels, Renee, Christine en stagiair Lander werkten – lees smulden – mee aan deze campagne.