Jumbo

Een mysterieuze influencercampagne met focus op video

Jumbo, Nederlands merk van bord- en gezelschapspellen, bekend van onder andere Stratego, PimPamPet en Mens Erger Je niet.

Vraag

Spelletjesfabrikant Jumbo contacteerde ons voor een bloedstollende missie. Ze zochten een creatieve out-of-the-box awareness campagne voor hun gloednieuwe escaperoom Houses of Treasure Escape Quest The Beginning: Ascalons Fury. Zoiets hoef je Remy Communication geen twee keer te vragen!

 

Aanpak

3 Vlaamse influencers, Elias Verwilt, Kobe Peeters en Maximiliaan Verheyen, kregen een wel heel speciale figuur met een zwarte koffer aan de deur, de butler van multimiljonair Jonathan Eaton. Zouden ze erin slagen om de koffer open te krijgen en zijn geheim te ontrafelen? Aan de hand van Instagram Stories en Reels konden hun volgers het avontuur mee volgen, maar zou het hen lukken? De user-generated content werd nadien herbruikt om veel meer mensen binnen de juiste doelgroep te targeten. In deze strategische fase werd ook YouTube ingeschakeld.

2.060.054

video views

256.457

bereikte mensen

3

macro-influencers

Resultaten

In de eerste plaats 3 enthousiaste content creators die het geheim van Jonathan Eaton wisten op te lossen. Daarnaast leverden de verschillende video’s maar liefst 2.060.054 views op en werden er zo’n 256.457 mensen bereikt, verspreid over heel Vlaanderen.