Nelson Labs

Online conferentie in tijden van corona

Het Belgische Nelson Labs is een toonaangevende wereldwijde leverancier van laboratoriumtests en deskundig advies voor farmaceutische bedrijven.

Vraag

Coronatijden dagen onze creativiteit en aanpassingsvermogen uit om projecten en vooral evenementen te organiseren. Hun jaarlijkse conferentie doorlaten gaan, was dit jaar ingewikkelder dan anders voor Nelson Labs. Deze wereldwijde leverancier voor de farmaceutische industrie had hulp nodig om een livestream op poten te zetten. Remy Communication to the rescue.

Aanpak

Wat hield dat nu in? Remy zorgde voor de marketingcommunicatie en andere logistieke handelingen zoals grafische designs, uitnodigingen, registraties, e-mailmarketing, LinkedIn-campagnes en desatisfaction survey achteraf. Een opnamestudio werd bij Nelson Labs opgebouwd om de zestien boeiende lezingen te livestreamen gedurende 2 dagen. Zo kon het all-over-the-world gedeeld en gevolgd worden.

500

inschrijvingen

300

kijkers

21,6%

e-mail open rate

Resultaten

Het resultaat? Een open rate op onze e-mails van 21,6% en nadien natuurlijk lovende en tevreden deelnemers. Meer dan 500 klanten schreven zich in en we telden meer dan 300 kijkers. Met andere woorden, een groot succes!